Gratis onderwijsproject voor slechthorenden en doven in Friesland

Hoor Friesland start in samenwerking met het Friesland College een gratis onderwijsproject voor slechthorenden en doven die in Friesland wonen. Je leert verschillende vaardigheden om zo beter mee te kunnen doen in onze maatschappij. Het programma start na de zomer (schooljaar 2017/2018). Aanmelden kan nog steeds!

Je kunt kiezen uit cursussen op het gebied van vrijetijdsbesteding, op weg naar werk, een lees- en schrijfgroep, gezond leven, computer-, tablet en telefoonvaardigheden en slim omgaan met geld. Je mag je voor meerdere onderwerpen aanmelden.

Gratis deelname

Deelname is gratis. De lessen vinden plaats  in Leeuwarden, bijvoorbeeld in de bibliotheek, op het Friesland College of op een andere locatie naar keuze. De lessen worden gegeven door vrijwilligers die getraind zijn door het Friesland College. De groepen zijn klein: maximaal 5-6 personen per groep. Er is altijd minimaal 1 vakdocent aanwezig om de vrijwilligers te begeleiden. Ook zijn er tolken aanwezig.

Meer informatie en aanmelden

Wil je meer informatie over het onderwijsproject? Neem dan contact op met Hoor Friesland. Heb je interesse om een cursus te volgen? Hier meld je je aan.

Over Hoor Friesland
Hoor Friesland (voorheen het Fries Centrum voor Doven en Slechthorenden) is een belangenorganisatie en kenniscentrum waar ze het geluid van slechthorenden en doven in Friesland laten horen. In Friesland zijn er circa 200 doven en 60.000 slechthorenden (10 procent van de bevolking). Maar Hoor Friesland is er ook voor hun familie, collega’s, vrienden en kennissen.

Publicatiedatum: 01 augustus 2017