Bibliotheek Rotterdam: maandelijks voorleesuurtje met gebaren

Elke derde woensdagmiddag van de maand organiseert de Centrale Bibliotheek in Rotterdam voor kinderen vanaf twee jaar een voorleeshalfuurtje met gebarentaal. De eerste vindt plaats op woensdag 17 januari 2018. Zo maakt de bibliotheek voorlezen toegankelijk voor alle kinderen: doof, slechthorend en horend. Natuurlijk zijn ook alle ouders van harte welkom. Een mooi initiatief, vindt Stichting Hoormij.

Om voorlezen voor iedereen toegankelijk te maken, ook als je slechthorend bent, werd in juli 2017 een pilot gehouden (zie filmpje). Dit was een succes en daarom is besloten om het voorlezen in gebarentaal structureel aan te bieden. Eerst leest een bibliotheekmedewerker voor uit een boek. Daarna wordt het verhaal verteld in het Nederlandse Gebarentaal. Dit voorleeshalfuurtje is voor alle kinderen vanaf 2 jaar en hun ouders natuurlijk.

Data: voor de eerste helft van 2018: 17 januari, 21 februari,  21 maart, 18 april, 16 mei en  20 juni
Tijd: 14:00-14:30 uur
Plaats: Centrale Bibliotheek, Jeugdafdeling, voorleesruimte, 2e etage
Toegang: gratis